פורום קידום אתרים 50 אחרונות מערכת למקדמי אתרים כלי קידום אתרים מילון קידום אתרים צרו קשר
פורסם: 10.03.2013; כותב: אור הלל; מקור: 2seo

zefo זפואין מה לעשות, בתחום שלנו של מקדמי האתרים יש צורך בתוכנות עזר. בין אם מדובר בתוכנות עזר למחקר מתחרים ובין אם מדובר בתוכנות עזר למחקרי קישורים, אנו תמיד נעזרים בגורמים חיצוניים. בפוסט זה אספר על אחת מהתוכנות שאנו כאנשי קידום אתרים נעזרים בהם, והפעם נעסוק בZefo מבית ניר אדר.

אני מגדיר את Zefo כסוג של One stop shop במגוון הכלים שבעבר היו מופרדים אחת מהשני. נכון, קיימים כלים המחברים חלק מהמרכיבים שקיימים בZefo אך בכלים אלו לרוב קיימות מגבלות שונות כגון: שפה, מרכיבים ייחודיים שקיימים בZefo ועוד.

אז מה הם המרכיבים העיקריים בZefo:

1. מערכת מעקב מיקומים יסודית ומותאמת בהתאם לצרכים האישיים של מקדם האתרים

כן, זו כותרת קצת "מפלצתית", אבל רמות הפילטרים שניתן לשים בעת בדיקת מיקומים בתוכנה עצמה הם מרובות ומגוונות. מה שמאפשר לך בסופו של דבר, למצוא את הנתונים והבדיקות בהתאם לצרכים האישיים שלך. לדוגמא: אחד מהפילטרים הינו סינון מילות מותג, מה שמאפשר לך לסנן מילים שבכל מקרה האתר שלך אמור להיות ראשון בהם או לזהות בעיה שבה האתר שלך לא ממוקם ראשון בשם המותג שלו.

בתוך המרכיב של מערכת המיקומים, קיימים תתי מרכיבים שגם אותם חשוב להדגיש, להלן פירוט על כמה מהם:

שינויים במיקומיים – פיצ'ר זה מאפשר לך לבדוק שינויים שקרו בכל הפרוייקטים שאתה מנהל בדוח אחד, בהתאם לסינון של תאריך/נישות של מילות מפתח (לפי הגדרה מראש)/מנועי חיפוש שונים/מנהלי פרוייקטים שונים (לפי הגדרת מנהל פרויקט).

בחירת נישות של מילות מפתח – באתרים בהם מדובר במספר רב של מילות מפתח, ניתן לחלק את המילים לפי נישות. לדוגמא, באתר אקטואליה ניתן לחלק את מילות המפתח ל"חדשות מקומיות", "חדשות בעולם", "חדשות ספורט", "חדשות בידור" וכו'. באתרים עסקיים קטנים שבהם אין מאות מילות מפתח אלא מספר קטן בהרבה, אני ממליץ לחלק לפי עמוד נחיתה של האתר, כך רמת הניתוח של שינויים בעמודי נחיתה לפי שינוי המיקום תהיה קלה יותר.

היסטוריית מיקומים – בניגוד לתוכנות רבות אחרות שאני מכיר ועבדתי איתם בעבר, Zefo שומרת היסטוריית מיקומים וניתוח ההיסטוריה בכמה רמות מעל לכל תוכנה אחרת שאני הכרתי. ניתן להסתמך על נתוני העבר של האתר שלך לצורך ניתוחים שונים של מילות המפתח.

היסטוריית תוצאות

 

הגדרת דפי נחיתה עבור מילים – פרט זה מאוד חשוב, בעזרתו ניתן לדעת האם דף הנחיתה שאנו הגדרנו אינו הדף הנחיתה שממוקם במנועי החיפוש. בגלל שינויי האלגוריתם שבאים עלינו מדי כמה ימים, עמודי הנחיתה שלנו (בעיקר בביטוי long tail) משתנים לעיתים. בעזרת, ההגדרה וסימון מיוחד בדוחות המיקומים ניתן לעלות על הבעיה ולתקנה במידת הצורך.

2. מעקב אחר מתחרים

הצגת מתחרים - Zefoכחלק מעבודת הקידום האורגני של כל מקדם אתרים, לא ניתן לחמוק מהעבודה של מעקב אחר מתחרים וניתוח עבודת המתחרים בתחום. מערכת Zefo עושה לנו את רוב העבודה שהזכרתי והיא בעצם מציגה את הנתונים הדרושים לניתוח המתחרים. מרכיב המתחרים בZefo כולל מספר דברים ובינהם:

הצעת מתחרים בעת הגדרת נישה/מילת מפתח/פרוייקט חדש – בעקבות נתונים שקיימים במערכת, Zefo תציע עבורכם מתחרים הקשורים לנישת המילות מפתח שלכם. בלחיצת כפתור תוכלו להגדיר את האתרים כמתחרים ולעקוב אחר עלייה/ירידה של מיקומים, מדדי Social שונים, נתוני אינדוקס ועוד.

הצגת מיקומים מול ממתחרים – מעוניינים לדעת איפה אתם עומדים ביחס למתחרים שלכם? מרגע שהגדרתם אתר מתחרה בנישה שלכם, Zefo תאסוף אודות האתר את כל הנתונים הדרושים, מה שמאפשר לכם ניתוח לפי ההיסטוריה שלכם + ההיסטוריה של המתחרים שלכם.

מדדים חברתיים – השוואה בין המדדים החברתיים של האתר שלך ובין המתחרים. נכון לעכשיו בZefo המדדים הם דיי בסיסיים ולא ניתן להפיק מידע רב, אך לפי מה שידוע לי, מצב זה עומד להשתנות בקרוב.

3. מעקב קישורים (backlinks)

בלשונית של "ניהול קישורים" במערכת שלZefo תוכלו למצוא פתרון כמעט מלא לעניין ניהול הקישורים שנוספו כבר, ניתוח הקישורים הקיימים ומחקרי קישורים. בתור מישהו שניהל עד כה את עבודת המעקב אחר בניית קישורים לפרויקטים באקסל פשוט, האופציה של ניהול הקישורים בZefo היא התקדמות משמעותית ומעולה לניהול הקישורים. המערכת מתריאה אפילו בעת שינוי הגדרות הקישור, כלומר אם הקישור ירד או אם יש עלייה של מספר הקישורים היוצאים מהעמוד שאנו מקבלים קישור (חשוב למעקב וניתן להגדיר מראש). בנוסף, פיצ'ר מעולה שאני אוהב להשתמש בו, הינו פילטר הקישורים המאפשר לפלח קישורים לפי המשתמש שהשיג אותם, לפי סוג הקישור (מאמר באתר, אתר מאמרים, אינדקס אתרים וכו'), ועוד מספר פילטרים עיקריים.

במקביל לכל נתוני המעקב שקיימים בZefo, קיימת האפשרות של מחקר קישורים מרוכז לאתר. מה שעשינו בעבר פעמים רבות דרך מנועי חיפוש שונים או דרך תוכנות לניתוח קישורים, גם בZefo ניתן לעשות מחקרים אלו והפקת דוחות מרוכזים ומנותחים היטב.

4. מעקב תנועה וWebmaster Tools

כלים רבים דורשים מאיתנו חיבור לחשבון Google Analytics וWebmaster Tools של הפרויקט, לרוב אנו נתקלים פה ושם בנתונים משם בכלים אלו, אך בZefo נתונים אלו נמצאים כמעט ב100% מהדוחות והנתונים השונים. מה שמאפשר לנו ניתוח נתונים פי כמה וכמה יותר מדויק של מילות המפתח שלנו, מקורות התנועה שלנו והצעות להוספת מילות מפתח לבקרה.

בעזרת חיבור החשבונות למערכת תוכלו להציג גם ללקוחות במידת הצורך דוחות מיקומים מפורטים הרבה יותר, הכוללים נתונים מAnalytics בתוך דוחות המיקומים, מה שיאפשר להם "הבנת דוחות" ברמה גבוה יותר.

פיצ'ר ששווה להתעקב עליו הרבה, הינו הפיצ'ר של "ניתוח שינויים בתנועה", הוא מאפשר לנו לזהות שינויים חדים או קטנים בתנועה לפרויקטים השונים ובמקביל מציג לנו עדכוני אלגוריתם שבוצעו בגוגל. בעזרת זה אנו יכולים לנתח את ההשפעה משינוי האלגוריתם על הפרויקט שהתנועה שלו עלתה או ירידה באופן קיצוני.

5. דוחות ללקוחות ודוחות לשימוש עצמי

דוחות קידום אתריםמי שעוסק בקידום אתרים עבור לקוחות בודאי מכיר את עניין הדוחות עבור לקוחות. בעזרת דוחות אלו אנו בעצם מעדכנים את הלקוחות שלנו אודות ההתקדמות, העדכונים והשינויים בפרויקט שלהם. במערכת Zefo מבינים כי רבים מאנשי הקידום אתרים אשר משתמשים במערכת עובדים מול לקוחות שונים ולכן מציעים אפשרויות שונות של הגדרת דוחות ללקוחות. ניתן למצוא מגוון של דוחות, מהפשוטים ביותר כגון דוח מיקומים יומי עם עליות וירידות במילות המפתח ועד דוח מעקב מתחרים המשלב את מצב הפרויקט שלנו מול המתחרים בתחום מבחינת כל המרכיבים הקיימים במערכת (מיקומים, social, קישורים, דפים מאונדקסים ועוד ועוד).

בעזרת המערכת ניתן לשלוח אוטמטית בזמנים מוגדרים מראש דוחות שונים ללקוחות, בין אם מדובר בדוח שינויים בתנועה או בדוח מיקומי המילות מפתח. אני אוהב באופן אישי לעשות דוחות שבועיים ביום ראשון הכוללים את כל הנתונים שהמערכת יכולה לייצא ולהשקיע שעתיים-שלוש ביום ראשון במעבר על כל הדוחות וניתוח השבוע האחרון (מומלץ לשלוח לעצמכם את הדוח ורק לאחר מכן להעביר ללקוח, מטעמי בקרה שלכם).

מרכיב חשוב שלא תמיד קיים במערכות אחרות, הינו שZefo מאפשרת לך להרכיב את התבנית של הדוח בעצמך (מלבד התבניות הקיימות כבר במערכת), מה שמאפשר לך לשלוט באילו נתונים להדגיש ללקוח בדוחות שבועיים ואלו להדגיש לדוגמא בדוחות חודשיים.

6. מרכיבים נוספים

מרכיבים נוספים שפשוט לא מצאתי לנכון לשלב אותם בכל אחת מהכותרת הנ"ל, הם:

דף מילת מפתח – דף אשר כולל את כל הנתונים שאתם צריכים לדעת על מילת מפתח שאתם מקדמים, ניתן להגיע לדף על ידי לחיצה על מילת המפתח באחד מהדוחות במערכת. בדף זה ניתן למצוא: גרף היסטוריית מיקומים, מה הוא העמוד נחיתה המופיע בתוצאות, תנועה למילה (exact) וקישורים שנבנו עבור המילה.

 ניתוח עמודי נחיתה ודוחות אופטימיזציה – בתור מקדם אתרים אני לא אוהב שמערכות מנתחות את האופטימיזציה שאני מבצע בעמודים של הפרויקט, אך במידה ויש לכם אתר עם עשרות או מאות אלפי דפים, כן ניתן להיעזר בניתוחי האופטימיזציה שהמערכת מציעה ולזהות בעיות קריטיות באופטימיזציה של העמודים.

מערכת ניהול עבודה בתוך המערכת – יש לכם מספר עובדים או מנהלי פרוייקטים? בעזרת האזור של "ניהול עבודה" במערכת תוכלו לנהל את המעקב בתוך המערכת ולנהל בצורה טובה יותר את הפרוייקטים בתוך המערכת עצמה. תוכלו להגדיר משתמשים שיכולים להיות אחראיים על אזורים מסויימם (לדוגמא על אזור ניהול הקישורים של פרויקט מסויים) ולעקוב אחר העבודה שלהם. מרכיב חשוב כאשר אתם מנהלים עבודה עם מספר עובדים שמשתמשים במערכת.

מחקר מילים של SEMRush – מתאים לפרוייקטים שאינם עם מילות מפתח בעברית. בעזרת התוכנה תוכלו לבצע מחקרי מילות מפתח עם התוכנה המעולה SEMRush, למעשה אחת מתוכנות המחקר המובילות בעולם. במספר לחיצות כפתור תוכלו לבצע את המחקר וכבר להוסיף מילות מפתח לבקרה ולעבודה בפרויקט.

לסיכום, כמו שציינתי בתחילת הפוסט אני רואה את Zefo כסוג שלOne stop shop עבור פרילאנסרים בתחום, חברות קידום אתרים ואתרים גדולים. פרט חשוב מאוד שלZefo הינו שהתוכנה תמיד מתעדכנת תודות לצוות Zefo כך שאם תקראו את הפוסט הזה בעוד מספר שבועות או חודשים המרכיבים ישתדרגו. הפעם הראשונה שנתקלתי בZefo הייתה עוד שראיתי לפני מספר שנים את הדוחות מיקומים שניר הציג בבלוג שלו ובפורומים שונים. ראיתי את שמירת ההיסטוריה והאפשרות לזהות טרנדים ושינויים אצל מתחרים בעזרת שמירת המעקב אחר המתחרים, כיום אני משתמש במערכת לפרוייקטים שונים שלי למעקב, בקרה וניתוח.

ובמילים אחרונות, הסלוגן (לדעתי, המעולה) של המערכת הוא "עבודת הנמלים עלינו – ההצלחה שלך", מסכם במשפט אחד את העבודה של המערכת – אותה עבודת נמלים שיש לנו בתור אנשי קידום אתרים.

The post Zefo מערכת כלים מרוכזת למקדמי אתרים appeared first on בלוג קידום אתרים.

לפוסט המקורי | הבלוג של 2seo | חזרה